static
כדי להגדיר משתנה שאפשר לגשת אליו רק מפונקציה אחת, אבל בשונה ממשתנה מקומי (local variable) שנוצר ונהרס בכל פעם שקוראים לפונקציה בה הוא מוגדר, משתנה שהוגדר כ-static
מתקיים גם מעבר לפונקציה ושומר על הנתונים בין הקריאות לפונקציה.משתנים שהוגדרו כ-
static
נוצרים ומאותחלים רק בפעם הראשונה שהפונקציה בה הם הוגדרו נקראת.דוגמה
- קוד: בחר הכל
/* RandomWalk
* Paul Badger 2007
* RandomWalk wanders up and down randomly between two
* endpoints. The maximum move in one loop is governed by
* the parameter "stepsize".
* A static variable is moved up and down a random amount.
* This technique is also known as "pink noise" and "drunken walk".
*/
#define randomWalkLowRange -20
#define randomWalkHighRange 20
int stepsize;
int thisTime;
int total;
void setup()
{
Serial.begin(9600);
}
void loop()
{ // tetst randomWalk function
stepsize = 5;
thisTime = randomWalk(stepsize);
Serial.println(thisTime);
delay(10);
}
int randomWalk(int moveSize){
static int place; // variable to store value in random walk - declared static so that it stores
// values in between function calls, but no other functions can change its value
place = place + (random(-moveSize, moveSize + 1));
if (place < randomWalkLowRange){ // check lower and upper limits
place = place + (randomWalkLowRange - place); // reflect number back in positive direction
}
else if(place > randomWalkHighRange){
place = place - (place - randomWalkHighRange); // reflect number back in negative direction
}
return place;
}
ראו גם:
פירוט שפת תכנות לסביבת Arduinoעמוד זה הוא תרגום של Static לפי רישיון Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.