facebook pixel מדריך: פירוט שפת תכנות - include# - www.4project.co.il
Main logo www.4project.co.il
כל הרכיבים לפרוייקט שלכם
עגלת קניות

העגלה ריקה

פירוט שפת תכנות - include#


2022-06-14 11:40:10
פקודת include# נועדה לצרף ספריות חיצוניות לתוכנית (sketch) שלכם. זה נותן למתכנת גישה לכמות גדולה של ספריות סטנדרטיות של שפת C (קבוצות של פונקציות מוכנות) וגם לספריות שנכתבו במיוחד ל-Arduino.
את הרשימה של ספריות הסטנדרטיות AVR C תוכלו למצוא כאן. (AVR מתייחס לרכיבים של חברת Atmel שעל בסיסם בנויים כרטיסי Arduino).
שימו לב כי ה-include# דומה ל-define#, אסור לשים נקודה פסיק בסוף ההגדרה, אחרת המהדר (compiler) ידווח על הרבה שגיאות מוזרות.

דוגמה

דוגמה זו משתמשת בספריה שיכולה למקם נתונים של התוכנית בזכרון FLASH במקום ב-RAM. גישה זו שומרת מקום ב-RAM למשתנים דינמיים (dynamic) ומאפשר מימוש מעשי יותר של טבלאות חיפוש (lookup tables).
קוד: בחר הכל
#include <avr/pgmspace.h>

prog_uint16_t myConstants[] PROGMEM = {0, 21140, 702  , 9128,  0, 25764, 8456,
0,0,0,0,0,0,0,0,29810,8968,29762,29762,4500};



ראו גם:

פירוט שפת תכנות לסביבת Arduino


עמוד זה הוא תרגום של include לפי רישיון Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.